"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Perşembe, Nisan 19, 2007

Kitaplar...

Simple Living üzerine okuduğum , tekrar tekrar okumak istediğim veya "okunacaklar" listeme aldığım kitaplar:

  • Affluenza, John De Graaf, David Wann, Thomas H. Naylor: Aynı adlı ünlü filmin ardından yazılmış olan, tüketim alışkanlıklarımızı bulaşıcı hastalığa benzeten kitap...
  • Voluntary Simplicity, Duane Elgin: Simple Living felsefesinin klasiği haline gelmiş kitap... >>>
  • The Last Hours of Ancient Sunlight, Thom Hartmann: Sorumsuzca tükettiğimiz enerjinin kökenleri ve yaşam biçimimize yönelik eleştirel bir kitap... >>>
  • Simplify your life, Elaine St. James : Hayatımızdaki detayları sadeleştirmek üzerine pratik önerilerin yer verildiği bir kitap...
  • How much is enough?, Alan Durning: Tüketim toplumuna eleştirel bir bakış... >>>
  • Freedom of Simplicity, Richard J.Foster >>>
  • The Age of Missing Information, Bill McKibben : Bilgide "boğulmuş", gerçek bilgiyi kaybetmiş toplum!
  • The Consumer's Guide to Effective Enviromental Choices: Practical Advice from the Union of Concerned Scientists, Brower & Leon

Güncelleme-04.02.2009: Bloga vaktiyle bu kitapları okurken tuttuğum notları da ekledim. (>>> ile işaretli linklerde.)

2 yorum:

  1. `Ne Kadari Yeterli`yi okumaya basladim, how much is enough?
    daha dogrusu 98'de okumusum zaten simdi tekrar okuyorum,
    okuyorum okuyorum ama sanki daha fazlasi var bir yerlerde ona ulasamiyorum,

    YanıtlaSil
  2. Ben de o yıllarda bir kez okumuştum. Sonra tekrar okudum. O zamanlar bende hiç bir davranış, alışkanlık değişikliğine yol açmamış olması ilginç...

    YanıtlaSil