"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Pazartesi, Aralık 17, 2007

The Story of Stuff

20 dakika 40 saniyeniz var mı?

Biliyorum, yapacak çok şey var. 20 dakika da uzun zaman...

Ama bugün lütfen yaratın bu zamanı. Evdeyseniz ev halkını, işte veya okuldaysanız arkadaşlarınızı da bilgisayar başına toplayın ve şu filmi bir seyredin:

http://www.storyofstuff.com/index.html

Şu soruların yanıtını bulacaksınız:


  • Hangi sistemde yaşıyoruz ve "sistem" nasıl işliyor?

  • Oyuncular kim, bizim rolümüz ne?

  • (Eşyalar) Neden bu kadar çabuk bozulup eskiyorlar?

  • Neden çabuk bık(tırıl)ıyoruz?

  • Modanın ve teknolojik yeniliklerin sistemdeki fonksiyonu ne?

  • Nasıl oluyor da o gömleği "kumaş-parası-bile-değil!" bir fiyata alabiliyoruz?

  • Tüketim toplumu neden ve nasıl yaratıldı?

İzlemeyi bitirdiğinizde büyük olasılıkla şu soruyu soracaksınız:

  • Ne yapabilirim?

Yanıtı bulmak için Google'da "simple living", "voluntary simplicity", "sustainable economics" ve benzeri anahtar sözcüklerle arama yapmak mümkün. Sadece bir başlangıç olarak tabii...

Not-1: Bu arada 20 dakikanız yoksa filmi başlıktaki bölüm isimlerine ( Extraction, production, Distribution, ...) tıklayarak parça parça izlemek de mümkün :))

Not-2: İngilizce bilmeyenler için: Üzgünüm, şu an sadece bu dilde... Ama ilk yayınlandığı tarihten beri (10.Aralık.2007) 100.000 kişi izlemiş bu filmi ve çeşitli dillere çevrilmesi talep ediliyormuş. Belki yakında Türkçe'ye veya bildiğiniz bir başka dile de çevrilebilir.

6 yorum:

  1. Sevgili Evren,
    (Neden bu logo bana Neşe'yi anımsatıyor? Sanki bu adres...)
    Çok teşekkürler yorumuna. Basit bir yaşam elbette şu an itibariyle Mutfakta Zen'in linkleri arasındaki yerini aldı.

    YanıtlaSil
  2. Ben de ancak Türkçeleştirildiği zaman izleyenlerden olacağım. TÜketim toplumu olduk doğru. Hatta dünya öyle oldu? Medya ve reklamcılar insanoğlunun nefsini bu konularda son derece kötüye kullanıyorlar orası tamam da insanlar neden nefsine bu kadar yeniliyor orasını anlamıyorum işte........Sevgiler, iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  3. Lezzet aşkını göz attıklarım arasına eklersen benim için çok güzel bir bayram hediyesi olur. Sen zaten uzun zamandır benim dostlar adlı listemde kayıtlısın...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Tijen Hanım,
    Sık olmasa da yorum bırakıyorum size, belki ondandır bu çağrışım... Blog dünyasında başka hindibalar da varsa onu bilmiyorum, tabii ki... :-)
    Teşekkürler linklerinize eklediğiniz için...
    Evren

    Merhaba Hande,
    Senin için kısa bir özet geçerdim ama gerçekten baştan sona önemli bir film. Neresini anlatmasam eksik kalır sanki...
    basitbiryasam'ı biraz düzenleyip linkler eklemeyi kendime bayram ödevi verdim zaten, aklımda...
    :))

    YanıtlaSil
  5. Nezaketine teşekkür ederim. Öpüyorum seni ve oğlunu...

    YanıtlaSil
  6. cok guzel bir oneri olmus evren, izledim, sevdim, oneriyorum ben de..

    another way basligi altinda ayrica baska yazilara da ulasabiliyorsun,,

    ingilizce cok iyi bilinmese bile cizimlerden kadinin ne demek istedigi anlasiliyor, ustelik su dongu var ya adamin calisip, tv izleyip., satin aldigi ve bu arada dunyanin dondugu, en sevdigim bolum oldu kesinlikle,

    tesekkurler..

    YanıtlaSil