"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Şubat 20, 2008

Basit Yaşam 101

Yoncalar çiçek açtı
Şu aşağıdaki bağlantıda ünlü Voluntary Simplicity kitabının yazarı Duane Elgin "neden daha basit bir yaşam?" sorusunu yanıtlıyor özetle ve 10 değişik sadelik/basitlik türü tanımlıyor kendince:
The Garden of Simplicity

Yazının Türkçesi de şurada:
Sadeliğin Bahçesi

Giriş dersi olarak okunabilir :))

Fotoğraf: Kıyıdaki gezinti yolunda, ağaçların altındaki yoncalar çiçek açtı. Benim bildiğim yoncalar yonca yonca dururlar. Bunlar değişik bir tür müdür, yoksa iklimden dolayı mı kolayca çiçeğe durdular, bilmiyorum. Güzeller :)


Güncelleme 27.04.2012: Her iki linkin de güncelligini kaybettigini haber veren Pelin'e tesekkürler :)
Ingilizcesi artik buradan, Türkcesi ise buradan okunabilir :) 

7 yorum:

  1. Ben bunların pembe çiçeklisini bilirim Türkiye'de komşularımızın bahçesinden...

    YanıtlaSil
  2. sadece bir tanesine hapsedemedim kendimi, sanki bazilarindan biraz biraz var..

    YanıtlaSil
  3. Hapsetmemelisin de zaten. Herkesin basit yaşamı kendince yarattığı bir kombinasyonu bu 1o türün. SaNKİ ELİMİZE AYNI 10 MALZEME VERİLMİŞ DE HEPİMİZ ayrı bir yemek ortaya çıkarırmışız gibi.(Yanlışlıkla caps lock'a bastım :)) Yazını aklımdan yazıyorum :))

    YanıtlaSil
  4. Cok ilginctir, ben de bu sonbahar gelene kadar yoncalarin cicek actigini bilmezdim. Aslinda bunu yazarken farkettim dedigim dogru degil. Soyle duzeltmem lazim: ben de bu sonbahar gelene kadar yoncalarin "sari" cicek actigini bilmezdim.

    Daha gecen gun yoncayi ("clover" da neymis diye bakinirken) internette arastirirken fotograflari gorunce hatirlamistim. Cocuklugumda, toplayip tac yaptigim cicekler meger "clover" cicekleriymis!

    Asil soylemek istedigim, buralarda (Datca) yoncalar sonbaharda deli gibi sari cicek actilar. Ilkbaharda da acarlar belki.

    YanıtlaSil
  5. Ben buradakileri özellikle gözledim, sonbaharda açmadılar Pınar. Sizinkiyle bizimki farklı tür olabilir. İnsan gözünü bir kez açmaya görsün, neler görüyor değil mi?

    YanıtlaSil
  6. bu linkler artık o yazıyı içermiyor :(

    YanıtlaSil
  7. Haklisin Pelin. O kadar cok ölü link var ki bu blogda. Bir ara tarayip düzeltmeler yapmam gerek. O yazinin Türkce yayinlandigi sitenin yayindan kalktigini farkedince ben almistim bir kopyasini bloga :) Yarisini ben cevirmistim, yarisini sadeyasam grubundan tanidigim biri. Gönül rahatligiyla kopyalamistim o yüzden :))
    http://basitbiryasam.blogspot.de/2010/04/sizinki-ne-turden-bir-sadelik.html

    YanıtlaSil