"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Şubat 22, 2008

Gıdalara eklenen katkı maddeleri

Satın aldığımız yiyeceklerin içinde ne olduğunu bilmek konusunda takıntılıyım. Alışverişlerimde vaktimin önemli kısmı paketlerin üzerini okumakla geçer. Her ne kadar tüm katkı maddeleri zararlı değillerse de, tüketici olarak benim isteğim dışında ürüne eklenmeleri can sıkıcı. En azından ne olduklarını bilmek isterim.


E kodlarının karşılıklarını veren şöyle bir liste var Wikipedia'da. Türkçe Vikipedi'nin aynı konudaki başlığı ise şurada.

2 yorum:

  1. Ben de hep etiket okurum, son kullanma tarihinden başlarım, içindekilerle devam ederim, tüm etiketi incelerim. Hidrojenize edilmiş nebati yağ, kısmen hidrojenize bitkisel yağ gibi terimler görmeye özellikle dayanamam. Bir de en iyisi etiketsiz yiyecekler yemek, yani taze sebze, meyve. :)

    YanıtlaSil
  2. Etiketsiz yiyecekler tüketmek fikrine katılıyorum. Ne zaman bir yiyeceği daha evde kendim yapmayı(ve böylece üretim zincirinde bir adım geri gitmeyi) başarsam mutlu oluyorum. İçeriklerini ben belirlemiş oluyorum çünkü :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil