"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Cuma, Şubat 08, 2008

Tasarımın özü...

Son bir kaç gündür Microsoft tarafından Yahoo'ya yapılan teklifle ilgili yazıları okuyorum. Pek çoğu arama makinalarının geçmişi ve bugününe dair ilginç bilgiler de içeriyor. Asıl ilginç olan bu yazıların bazılarında Google'ın bu alanda bir numara olmasının önde gelen sebeplerinden birinin neredeyse tamamen boş giriş sayfası olduğunun söylenmesi. www.google.com adresine girildiğinde Google logosunun altında sadece giriş yapılacak bir kutucuk ve bir "Ara" tuşu vardır (hemen hemen).

Basit, öz tasarımları kişisel olarak her zaman tercih etmeme rağmen, vaktiyle benim Google'a geçiş sebebim daha iyi arama sonuçları getirmesiydi. Yine de şimdi Yahoo'nun giriş sayfasıyla bir karşılaştırma yaptım ve iki giriş sayfası arasında gerçekten ciddi bir tasarım farkı olduğunu gördüm. Dahası bildiğim başka arama makinalarını da kontrol ettim. Altavista çok önceleri Yahoo'ya benzer bir giriş sayfasına sahipti diye hatırlıyorum, oysa şimdi Google'ınki gibi boş onunki de. Diğerleri de (ask.com, hakia.com, vb.) giriş sayfalarında hemen hemen sadece arama kutucuğu ve düğmesi bulunduruyorlar. Google'dan öğrendikleri bir ders varmış gibi...

Belki de sözkonusu haberlerdeki tespitte biraz gerçek payı vardır ve insanlar internette de bazen biraz nefes alınacak görsel vahalar aramadan edemiyordur.

3 yorum:

  1. Kesinlikle çok doğru. Sade, şık ve kullanışlı olmalı her türlü tasarım...Sevgiler...(yemek savaşları nasıl gidiyor?)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hande,
    Küçük gurmemin inadını yoğurtla kırdık :)) Senin de önerdiğin şekilde yoğurtla karıştırarak mama vermeye devam ettim yemese de. Önce onları yemeye başladı, şimdi tek başına sebze ve meyve pürelerini de yiyor ufaklığım :))

    Fakat biz burada aslında tasarımdan bahsediyorduk, değil mi :)) Evet, kullanışlılık da önemli bir özellik. Bunu ben de önemserim...
    Selamlar

    YanıtlaSil
  3. "Less is more"

    ...daha fazla yazamayayim ki, yaziyi pekistiren bir sadelik, ama yine de zenginlik olsun :))

    YanıtlaSil