"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Mart 04, 2008

Malta: Galetti

IMG_0569

Bu yukarıda görülen kıtır, leziz bisküviler Malta'ya özgü olup burada Galetti veya Water Crackers (Water biscuits) adıyla biliniyor. Her köşe başında satılıyor. Lokantalarda siparişimizi beklerken oyalanalım diye, yine Malta'ya özgü peynirle veya bakliyat ezmeleri ile ikram ediliyor. Air Malta uçaklarında verilen yemeklerin yanında eksik olmuyor. Bizim evde daha çok Türk usulü çay yanında tek başına bir atıştırmalık olarak tüketiliyor. Seviliyor, "evde de yapsak mı?" deniyor ve lakin tarifi bulunamıyor.

7 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyor. Tarifini bulup da paylaşırsan çok sevinirim. Peki bu galettiler tatlı mı tuzlu mu?

    YanıtlaSil
  2. tuzlu bisküvi gibi görünüyorlar..
    evren senin şu profil resmindeki çiçeği bugünlerde her kaldırım dibinde görüyorum neredeyse ve hep aklıma sen geliyorsun, pek şirin bir çiçek.

    YanıtlaSil
  3. Gülümseyiş,
    Yaban'ın da dediği gibi tuzlu bisküvi bunlar.

    Yaban,
    Benden selam söyle oradaki hindibalara. Farkettim ki onlar hakkında hiç yazmamışım.

    YanıtlaSil
  4. aaaaaa ben hindibaların sarı çiçekleri olduklarını sanıyordum; kara hindiba hatta. Bu mavimsi güzellikler de mi hindiba oluyor şimdi?

    YanıtlaSil
  5. Cok guzel bir blogun var. Biz de Malta'ya gidince hayran kalmistik. Ozellikle o Zeppi's Liqueur yok mu? Bunun kadar leziz bir icki hayatimda icmedim. Istanbul'da yok ki :((

    YanıtlaSil
  6. Muratos sağol. Bu likörden haberim yoktu benim. Ama evet, bu kaktüs meyvesine adım başı rastlamak mümkün burada :)

    YanıtlaSil