"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Eylül 24, 2008

Walden Gölcüğünde Bugün -10

Walden Gölcüğü'nün kıyısından seslenen son yazı olsun bu. Çünkü Walden öyle alıntılarla tadı çıkarılacak bir kitap değil. Onunla gerçek anlamıyla tanışmak isteyen herkes tarafından baştan sona okunmalı ve kendince yorumlanmalı fikrimce. Belki çok önce durmalıydım, ama yine de keşfedilecek bir çok şey bekliyor Walden'in müstakbel okurlarını.
Kendi adıma gölcüğün kıyısında tanıdığım ve tanımadığım bitkilere rastlamaktan, duyduğum ve duymadığım kitaplardan haber almaktan, bildiğim ve bilmediğim fikirlerle karşılaşmaktan mutluy(d)um. Karınca savaşlarını gözleyen, dalgıç kuşuyla oyunlar oynayan, mısır tarlasında çalışan, ormanda gezintiye çıkan Thoreau'ya eşlik etmek güzel(di).

Elbette bu Walden'dan son söz edişim olmayacak bu günlükte. Yeri geldiğinde dayanamayıp bir cümle paylaşmadan duramayacağımdan eminim. Sadece göl kenarından bildiren yazı serisinin sonu bu.

Son söz yine Thoreau'dan olsun:
"İyi okumak, yani doğru bir kitabı doğru bir ruhla haliyle okumak yüce bir eylemdir ve okuyucudan diğer günlük alışkanlıklarının gerektirdiğinden daha fazlasını ister... Kitaplar yazıldıkları kadar bilinçle ve ihtiyatla okunmalıdırlar."

Walden Gölcüğü'nde Bugün -9

2 yorum:

  1. vaaooovv, ben de senden ilham alip kendime thoreau etiketi acacaktim, sen bitiriyorsun, ben basliyorum.. :)
    ama simdi evle ilgili problemlerimizin tam ortasindayiz, sonra bu dusuncemi hayata gecirecegim, insanin kendini iyi hissetmesi ve iyi yasamakla ilgili dogru yolu hatirlamasi icin her gun birkac sayfa okuyabilecegi bir kitap walden.. thoreau'suz bir hayat dusunemiyor ve olayi iyice abartiyorum,, :)

    YanıtlaSil
  2. Yaban,
    Evle ilgili konuda kolaylıklar diliyorum öncelikle. Thoreau etiketini ise dört gözle bekliyorum. Walden'a senin gözünden bakmak hoş olacak.

    YanıtlaSil