"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Şubat 04, 2009

Sincaptan kurtardığım notlar - V

Freedom of Simplicity
Richard J. Foster

(Yazarı hatırladığım kadarıyla bir din adamıydı ve konuya daha çok Hristiyan sadeliği açısından bakıyordu. Ama yine de bir çok açıdan faydalanmıştım bu kitaptan)

  • Gıdalarınızı konserve yaparak, dondurarak, kurutarak saklayın.
  • Ulaşım için gerekli enerjiden tasarruf edebilmek için mümkün olduğunca yerel olarak üretilmiş yiyeceklerden alın.
  • Yapabildiğiniz her şeyi geri dönüştürün.
  • Bir elma ve süt, fast-food lokantalarından bile daha hızlıdır.
  • Amerika dünya nüfusunun %6'sına sahipken dünya kaynaklarının %33'ünü tüketiyor.
  • Adam Smith'in "invisible hand" (görünmez el) kavramına eleştirel bakış. ("Görünmez el"e yönelik eleştirilere başka yerlerde de rastladım. Ayrı bir yazıyı hakediyor.)

3 yorum:

  1. 4. maddeye bayıldım,5. ye şaşırdım, 6. ile ilgili yazıyı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Serpil
    4. maddeyi ben de çok sevdim, 5'e ne diyeceğimi bilemiyorum, 6 biraz gecikebilir, haber vereyim :)

    YanıtlaSil
  3. Bir elma ve süt... Ben de bayıldım :)
    Evren özlemişim...
    :)

    YanıtlaSil