"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Çarşamba, Temmuz 14, 2010

Çıkaramıyorsan sıfıra ekle!

Mutfak masasinin üzerindeki karmasadan hoslanmiyorum. Mutfak tezgahinin üzerindekinden de...
Baharat ve erzak dolabinin ici öyle karisik ki; ne oldugunu unutup, gidip varolan seylerden bir paket daha aliyorum.
Gardrobun icinde kendimi kaybediyordum az daha. Gecen hafta sonu yazlik - kislik ayirip yerlerini degistirdim nihayet. O kadar dikkatli davranmama, indirim sezonu davullarina kulak tikamama ragmen hala neden bu kadar cok giy(e)medigim, kullan(a)madigim giyecegim var, anlayamadim.
Bu bloga bagli e-mail adresim gayet derli toplu ama bir tane daha var ki, gelen kutusunda elli küsuru henüz okunmamis yüzden fazla mail  temizlenip siniflandirilip arsive kalkmayi bekliyor.
Buraya tasindigimizdan beri -yani yaklasik bir yildir- derleyip, toplayip, düzenleyip, gereksizlerini atip dosyalayacagimiz bir kagit yigini ile yasiyoruz. Aradiklarimizi bulamiyoruz, söylenip duruyoruz.

Ben böyle degildim :(

Sincap Eylül'de anaokuluna basladiginda evdeki üc yillik olaganüstü hal kismen sona erecek ve her sey biraz daha derli toplu, biraz daha SADE, biraz daha güzel olacak diye hayalleniyorum.

Ama o zamana dek beklemeyi de gözüm yemiyor. Bazi alanlarda HEMEN, SIMDI harekete gecmem gerek!

Dün Zen Habits'de su yaziyi okudum, kafamda ampuller yandi.  Bugün sabah mutfak masasindan basladim. Her daim üzerinde duran tüm ivir ziviri (baharat kavanozlari, meyve kasesi, kücük badem-ceviz kaseleri, su sisesi ve burada saymak istemedigim baska bir takim seyler) masanin üzerinden alip bir yerlere kaldirdim. Simdi oralar biraz sıkışık ama mutfak masasına bakmak içimi huzurla dolduruyor ;)

Sorun su ki, gardrobumda ve kagit yigininda Zen Habits'deki radikal öneriyi deneyecek yerim de yok, cesaretim de. Posta kutumda birikmis mektuplari oldugu gibi, okumadan arsive atmaya bile cesaretim yok hatta! Okumadiklarim arasinda tüm yasamimi degistirecek büyülü bir formül falan vardir da, kaciririm diye korkuyorum! Pes yani!

Bu kafayi degistirmem gerek.

8 yorum:

  1. Kesinlikle bu sen olamazsın :)))
    Benim chez larssondan sonra biricik yegane düzen ilahım.. Her zaman yazdıkların aklımda ıvırzıvır almama olanları degerlendırme, basit yaşama..
    Hadi bir gayret; herşey içinde gizli evrencim!!
    paNDuf

    YanıtlaSil
  2. bende boyle degildim evren, acaip duzenliydim, hersey klasorlerde yil avukatlik yaptim hic belge kaybetmedim. hatta annem bile soyluyor sen boyle degildin diye! daginiklar prensi fransua bile isyan etti sonunda! bende annemin gelmesini bekliyoru toplamak, duzenlemek icin. Once kafayi degistirmek lazim sanki daha da dagiliyor hersey ben toplamaya calistikca!

    YanıtlaSil
  3. Bende de ayni sorun var.. Yazinin birinci adimindayim ben, ortalik derli toplu ama daginikligi tikistirdigim her yer dolup tasmis, copluk olmus durumda.Simdi dolap dolap elden gecirmeye basladim ama onceden hazirlik yapmazsam enerjimi somuruyor bu is. Benim icin ise yarayan onceden zihinsel olarak provasini yapmak, neleri atacagima, kalanlari nasil duzenleyip yerlestirecegime karar vermek. Yoksa dolabi indirip, yiginin ortasinda otururken bu dusunme, gruplama, karar verme asamalarini yaparsam benim icin ruhsal anlamda cok yorucu oluyor, onu anladim.

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    herşeyin birbirine girdiği bir anda
    bu yazı beni çok rahatlattı.
    teşekkürler

    beyhan

    YanıtlaSil
  5. Aynen bende de durum bu! Çalışıyorken acayip düzenliydim. Her mesaja cevap verir, hiç bir işi bekletmezdim. Bana ne oldu bilmiyorum. Ben de her şeyin kızım kreşe başlayınca düzeleceğini sanıyorum ama fark ettim ki önce kafayı düzeltmem gerek.Bir de tabii iş hayatına dönmem lazım. Bu arada blogunuza bugün rastladım, internette hayatı basitleştirmek üzerine yazı ararken. Bir kaç yazınızı okudum sonra izleyicilerden biri oldum.
    Sevgiler,
    Çiğdem Y.

    YanıtlaSil
  6. Gülin,
    :)) Chez Larrson'u bilmiyordum bak. Sayende tanistim. Beni Chez Larsson'vari bir evden alikoyan tabii ki sadece bir üc yas cocugu degil. Bir kere ben öyle elime matkabi alip dolaplar falan insa edemiyorum, bir kutu boyayla fircayi alip eski bir dolaptan bir minimalizm harikasi yaratamiyorum, hos kumaslar alip kendim koltuk örtüleri falan dikemiyorum. Yoksa var bizim evde de öyle projeler icin ihtiyac. Ayrica icimde bir taraf bütün o düzen projeleri icin, ne kadar olani degerlendirme ön planda olsa da, ille de biraz para harcamak; en basitinden gidip ahsap, plastik, bambu, hasir kutular vb. almak gerektigini söylüyor. Isin cigrindan cikip bir tüketim cilginligina dönmesi an meselesi. En azindan bizim evde. Ikea katalogundan veya Real Simple'dan veya Chez Larrson'dan firlama bir ev hic de fena olmazdi. Fazla alisverise cikmamak sartiyla :) Tikandigim nokta burasi sanirim.

    Beste,
    Annelerin bu konuda inanilmaz bir yetenegi var, degil mi? Bize ne oldugunu bir cözebilsek...

    Selen,
    Evet, tam olarak sorun bu! Bazi seyler var ki parca parca yapilamiyor. Önceden zihinsel hazirlik yapmak ve bir kerede tamamlayip cikmak gerekiyor. Beni bir de bütün o yiginin ortasinda oturmusken, etrafta "anne ben de, ben de yapicam, bu ne, su ne, onu bana ver, ver diyorummmm" diyen sincapla bir düsün. Topluyor muyuz, dagitiyor muyuz belli degil.

    Beyhan,
    Pek cözüm üretemedim ama hic olmazsa yalniz olmadigini hissettirdim sanirim. Bu yaziyi yazmak bana da iyi geldi. Bu kadar cok kisi "ben de" deyince biraz rahatladim dogrusu :)

    Cigdem,
    Cocuklu evler hep biraz böyle galiba. Tesekkür ederim, ben beni okuyanlarin ve yorum birakanlarin hangi yoldan bloguma ulastigini hep merak ederim. Sizinkini okumak hostu. Bu arada bugünlerde oglum icin Türkce cocuk kitaplari aramasina giristim. Selin'in kitapligi cok isime yarayacak. Isin ilginc tarafi ben daha önce bunun icin bloglari tararken sizinkine rastlayip bir kisayol kaydetmisim bile. Bugün ikinci kez kaydederken uyardi beni bilgisayar :)

    YanıtlaSil
  7. Bu postu biraz geç okudum, sadece "http://flylady.net/" diyorum.
    Site berbat görünüyorsa da çok motive edici ve bir sürü püf noktası var. Okur okumaz insanın işbaşı yapası geliyor:)

    YanıtlaSil
  8. Bu flylady'nin sayfasina ben bir tasinma sirasinda denk gelmis ve tasinma ile ilgili ipuclarindan epey faydalanmistim. Simdi tekrar hatirlattiginiza sevindim. Motivasyona siddetle ihtiyacim oluyor bu ara. Aslinda flylady'nin bir Alman karsiligi da var bildigim. Bir forumda yaziyor ve her yil yeniledigi günlük, haftalik derleyip toplama planlari yayinliyor. Onun yazdiklarini da cok motive edici bulurum. Is uygulayabilmekte. Sincap ortaliktayken olmuyor :( Ben toplarken o arkamdan dagitiyor. Beni taklit ediyor aklinca :)

    YanıtlaSil