"Tek yol budur deriz; bilmez miyiz ki bir noktadan geçebilen doğrular kadar yol vardır."

(Thoreau)




Salı, Mart 27, 2012

Önce özetler

Evet, önce özetler...
Kardelen ve cigdemlerde filmin sonuna yaklasiyoruz. Bazilari coktan cime benzer kendi yaprak yiginlarinin arasinda kayboldu. Kimileri uzatmalarda ama keyifsiz. Simdiki zaman, adi Türkce'de galiba muhtelif (zerrin, fulya, yalanci nergis) Daffoldil'lere ait. Lalelerde hareketlilik var.

Altin canlari ciceklerini acti. Leylaklar da yaprak tomurcuklarini... Kiraz tomurcuklari geriye sayimda.

Dün sincapla nehir kenarinda dolastik. Dolastik yanlis sözcük, sadece yürüdük. Bir kez bile kiyida tas atmak istemedi suya. Bambul arilarindan korkuyor. "Cok iyi ve cici arilardir, tek dertleri nektar. Sende de o yok. Seni ne yapsinlar?" dedim, inanmadi. Belki de nektarli oldugunu biliyor bal gibi :D Her neyse, nehir kenarinda öksürük otlarindan olusmus halilar vardi cok hos. "Ben öksürük otlarini ve gänseblümchen'leri seviyorum" buyurdu sincap. Bilingual milingual, bitkileri isimleriyle anmaya baslamasi hosuma gidiyor. Keza bambul arilarina da "bom bom arilari" diyor :)

Cicek acmis ilk karahindibalari gördüm :)

Veeee, su asagida gördügün güzeller, ki benim acimdan Almanya'da baharin tepe noktalarindan biridir, acilmaya basladilar:

Photo by Kittenbutt
Latince adi Aubrieta. Almanca Blaukissen deniyor, yani "mavi yastik". Yalan degil, ciceklerin hepsinin beraberce acildigi bahar günlerinde yapraksiz, cicekten ibaret masmavi bir örtü, bir yastik gibi görünüyor bahcelerde. Türkcesini ne sen sor, ne ben söyleyeyim. Cünkü yok. Yoksa var mi? Tas bahcelerinde cok kullaniliyor. Yer örtücü islevi var. Baharda cicek actigi belli bir dönemden sonra, tüm yil boyunca bahcenin dikkat cekmeyen (utanmasam kisiliksiz diyecegim) yesil arkaplani icindeki yerini aliyor. Fakat su önümüzdeki günlerin yildizi o.

Günün sarkisi Blackbird'den gelsin ;) Yoksa Beatles'dan mi isterdin? Istedigini al :)
Senin icin ve kuzey yarimkürenin, bugünlerde agzinda agac dallariyla telasli ucuslardaki bütün kuslari icin :)

6 yorum:

  1. Ne güzeller bunlar böyle, okudukça dağ bayır gezesim geldi...

    YanıtlaSil
  2. Sincaba bayildim,, sansli Sincap,, benimki acaba ne ogrenir benden? :(
    Yuva yapan kuslara da hastayim,, gecen sene bu zamanlar dogurmayi beklerken kuslarin yuva yapmasini izlemek ve onlarin da bebeklerini beklediklerini gormek kendimi cok buyuk bir varligin parcasiymisim gibi hissetmeme neden olmustu,, bu sene de sakarmekeleri goruyorum ve gecen seneyi aniyorum,, ne guzel bir sey bebek bekleme duygusu,, yuvayi hazirlamak filan,, o da anne ben de,, :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. ":) Evet, öyle degil mi?" Baris'a hitabendi. Dilek sana da ":( Evet, öyle degil mi?" li versiyonu gönderiyorum bu durumda.

      Sil